Haber

Zafer Havalimanı’nda hesap yine tutmadı: Yolcu garantisinde yüzde 96 sapma

Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle 2012 yılında hizmete giren Kütahya Zafer Havalimanı, Ocak-Mart döneminde garantili yolcu sayısının ancak yüzde 4’ünü karşılayabildi. Böylece yolcu talebindeki sapma yüzde 96 oldu.

Birgün’den Mustafa Bildircin’in haberine göre, işletmeci IC İÇTAŞ’a YİD sözleşmesi kapsamında iç hat başına 2 Euro olarak verilen garanti bedeline kıyasla üç aylık garanti ödemesi 1 milyon Euro’nun üzerinde hesaplandı. giden yolcu ve dış sınır yolcusu başına 10 Euro. Devlet Hava Meydanları İşletmesi’nin havalimanlarını kullanan yolculara ilişkin istatistiklerinde gelen ve giden yolcu sayısı belirtilmemiştir.

İnşaat maliyeti 50 milyon Euro olan havalimanı, yine DHMİ’nin Ocak-Mart dönemi havalimanı istatistiklerinde verdiği 329 bin 433 garantili yolcuyu karşılayamadı. 2023 yılının ilk iki ayında sadece 7 bin 908 yolcu ağırlayan Zafer Havalimanı’ndaki yolcu sayısı Mart ayında 5 bin 167’ye ulaştı. Ocak-Mart döneminde Zafer Havalimanı’nı kullanan toplam yolcu sayısı 13 bin 75 olurken, yolcuların 8 bin 141’inin iç sınır, 4 bin 934’ünün dış sınır yolcusu olduğu belirtildi.

2012-2023 döneminde (Ocak-Şubat) Zafer Havalimanı için şirkete yapılan teminat ödemesinin 60 milyon 821 bin euro olduğu belirtiliyor. Havalimanının dönem yılı olan 2044 yılına kadar şirkete 208 milyon Euro teminat ödemesi yapması öngörülüyor. (HABER MERKEZİ)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu